Väldigt Anonym

Jag är väldigt anonym. Det kan tydligen vara bra ibland (har jag hör).

Så många tankar att huvudet känns helt tomt!

Publicerad 2014-08-03 14:05:00 i Allmänt,

Mitt huvud är så fullt av tankar att det känns helt tomt.
Inte bara huvudet känns tomt utan ibland känns hela jag som ett tomrum.
Det här sliter på mig själv men än värre så påverkar det så klart de i min närhet en hel del också.
Just nu har jag försökt ta tag i renoveringen av huset igen.
Men tyvärr så ju mer man river så inser hur mycket mer som är kvar.
Det är en mycket lätt kalkyl att göra att jag helt enkelt inte kommer hinna med att göra det som måste göras för att jag ska bli nöjd.

Jag har blivit allt mer sugen på att helt enkelt ge upp och köpa något nytt.
Att få flytta in ett ganska nyproducerat hem där man slipper lappa och laga hela tiden från grund till tak.
FY FAN VAD SKÖNT det skulle va!!!


Vad som nästan gör det hela värre är att jag och min fru faktiskt skulle ha råd att göra det.
Men i vår del av landet är det inte bara pengarna som är avgörande utan även det faktum att det inte finns objekt att köpa.
Sedan är det en komplicerande faktor att de större barnen kanske snart flyger ut.
Just nu har vi nämligen behov av fem sovrum men bara kanske inom några år så skulle det räcka med bara två regelrätta sovrum.

Ja ja nu är det dags att fortsätta riva några av husets väggar och bygga nya...
...men blandade känslor som pendlar mellan lycka och total misär.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Väldigt Anonym

Någon gång i början av 2008 dök plötsligt Väldigt Anonym upp här på blogg.se och skrev lite då och då. Väldigt Anonym är kanske inte alltid så jätte-anonym utan bara lite så där lagom. Bloggen är fylld med tankar och ideer från både verklighet och fantasi. Inget ska dock tas på allt för stort allvar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela